Disney heeft als eerste adverteerder Digitale Abri’s ingezet ter promotie van haar nieuwe Star Wars film. Daarmee had Disney een wereldprimeur in handen. De lancering van de nieuwe Touchscreen schermen van Exterion Media vond plaats tijdens de premiere van de nieuwe Star Wars film ‘The Last Jedi’. Door middel van een persoonlijke handdruk op het scherm konden de vele tienduizenden bezoekers erachter komen of ze bij de Dark Side of bij de Light Side van de premiere hoorden.

Een groot bereik en een nog grotere impact

Na de digitale handdruk en de selectie kwam er andere content beschikbaar op het scherm waar de bezoekers zelf doorheen konden bladeren. In totaal is de campagne zichtbaar geweest op 20 verschillende schermen, verspreid over het hele land waaronder Arnhem, Amstelveen, Haarlem, Nijmegen, Rotterdam en Utrecht. De campagne is gedurende een week lang zichtbaar geweest. Resultaten? De touchscreens zorgden voor 38.600 aanrakingen en de gemiddelde interactietijd bedraagt 1 minuut en 2 seconden per bezoeker!

Digitale Abri’s oneindig veel nieuwe mogelijkheden

Digitale touchscreens zorgen voor een nieuwe manier van betrokkenheid. Digitaal biedt nieuwe mogelijk heden tot interactie, denk hierbij aan het spelen van games op de schermen. Of 360 graden content en zelfs het maken van selfies die direct gedeeld kunnen worden op social media. Dit gaf de campagne nog meer aandacht dan het al had.

We helpen je graag!

Wil je meer informatie of vrijblijvend advies op het gebied van (Digital) Out of Home adverteren? Neem dan contact op via john.vanderburg@ymediageneration.nl of door te bellen naar onderstaand telefoonnummer.