Out of Home zit in de lift. Keer op keer worden de groeicijfers overtroffen. Met 13% groei voor de totale markt in het tweede kwartaal van dit jaar, zijn dat cijfers om over naar huis te schrijven.
De groei van Digital Out of Home binnen het digitale segment is helemaal uitzonderlijk. Met een toename van 30% is digital dan ook de grote gangmaker van het geheel. Digital loopt daarbij met 60% marktaandeel ten opzichte van de klassieke analoge toepassingen op kop. Nooit eerder was dit digitale aandeel zo groot. En het eind is nog lang niet in zicht.
De fraaie rapportcijfers* geven aan dat Out of Home een onmisbare factor in een volwaardige mediastrategie is. Het geeft ook aan dat de inzet van dit mediatype een specialisme vereist. Door op het juiste moment van de dag, de juiste boodschap aan de juiste doelgroep te presenteren, wordt de tijd van toepassing beperkt, maar het effect ervan dubbel en dwars vergroot. Gelukkig zijn er bureaus die de keuze voor de adverteerder makkelijker maken en op objectieve wijze een advies kunnen geven. Y Media Generation bijvoorbeeld. Dan wordt de totale procedure van A tot Z begeleid.
*bron: Outreach
Meer weten?
Neem, als je extra slagkracht aan een Out of Home campagne wilt toevoegen, contact op met de professionals van Y Media Generatie. Alles is mogelijk om de zintuigen op scherp te stellen!