Reclamezuilen (in de volksmond ‘peperbussen’ genoemd) behoren tot de meest klassieke buiten-reclame-middelen. Je komt de zuilen in zes grote steden op de meest drukke locaties tegen. Reclamezuilen vallen op door hun gekke vorm en forse formaat. Omdat ze rond zijn is een 360º posterpresentatie mogelijk. Vooral voor cultureel gerelateerde campagnes worden de zuilen ingezet. Daarvoor kan de totale zuil (4 m²) of delen op A0 en A1 formaat gebruikt worden.
De digitale evolutie is volledig aan de reclamezuil voorbijgegaan. Hier wordt nog volop met papieren posters geplakt. Ook omdat ze vaak een cultureel doel dienen én bij het stads- of straatbeeld zijn gaan behoren, worden ze door het publiek als sympathiek ervaren. Creatief gezien kan de ronde zuil met zijn opvallende dak opvallend gebruikt worden. Reclamezuilen kunnen al vanaf een periode van twee weken worden ingezet. Ook voor niet culturele doelen!
Vaak wordt ons de vraag gesteld wat er nou in zo’n zuil zit. Wilt u het ook weten? Bel Y Media Generation.