Opdrachtgever:
The Searchers
Campagnegebied:
Landelijk
Mediatypen:
Tram, Abri’s, Billboards, (digitale) Schoolboards, Metro Abri’s, Exposurebox & Spectacular
Doelgroep:
M/V 18-75 jaar
Mega campagne
De ATL-campagne van de film richtte zich vooral op buitenreclame media, waarbij we een zevental verschillende mediatypen hebben ingezet. Naast de reguliere inzet -bestaande uit Billboards, Abri’s en digitale metro Abri’s- is er veel aandacht besteed aan specials op straat. Zo hebben we een Exposurebox compleet in ‘De Oost’ sferen ingericht, die in drie weken tijd Eindhoven, Den Haag en Rotterdam heeft aangedaan. In Exposurebox was naast de trailer van de film ook exclusieve ‘behind the scenes’ beelden te zien. Als kers op de taart hebben we op het Neude in Utrecht een Abri-bushokje omgetoverd tot een heuse jungle.
Augmented reality
Om de interactiviteit van de campagne verder te vergroten is er op ca. dertig locaties in tien verschillende steden een AR code toegevoegd aan de Abri-posters. Deze AR code maakte het mogelijk om via het scherm van je smartphone de trailer van de film in het bushokje te ‘projecteren’. Het is één van de eerste Abri-campagnes in Nederland waarbij AR is ingezet, zonderbaar een app voor te hoeven downloaden. Door met je camera de code te scannen, opende de AR-layer automatisch in je browser.
Campagnefoto’s.
Vrijblijvend buitenreclame-advies.
Benieuwd geworden naar onze mogelijkheden? Neem contact met ons op!