Floryn case

Het geld ligt op straat en wij weten waar!

Floryn behoort tot de nieuwe generatie zakelijke kredietverstrekkers en richt zich met name op MKB ondernemers met groeiambities. Die doelgroep is vaak onderweg en legt daarbij voorspelbare routes af. Door dat gedrag te analyseren ontstaat de basis voor een Out of Home mediaplan anno nu. Dankzij slim gebruik van data en software wordt ‘waste’ tot een minimum beperkt, de contactkans sterk vergroot en het rendement meetbaar verbeterd.

Effectief bereik is geen toeval maar toepassing van beschikbare data

Het optimaal bereiken van doelgroepen door middel van buitenreclame is de corebusiness van Y Media Generation. Niets wordt aan het toeval overgelaten om de boodschap op de juiste plaats en het juiste moment en in de meest effectieve vorm in beeld te brengen. Slimme software is daarbij het sleutelwoord. Met de onlangs door Y Media Generation ontwikkelde tool is het selectieproces voor Out of Home locaties gericht, snel en uiterst nauwkeurig gemaakt. ‘Rationele rekenkracht in balans met 25 jaar praktijkervaring; die mix kenmerkt onze aanpak’, aldus John van der Burg, directeur van het Out of Home adviesbureau.

Het draait bij Out of Home om drie dingen: locatie, data en evaluatie

Floryn is een van de snelgroeiende bedrijven waar Y Media Generation Out of Home adviezen aan verstrekt. De belofte van Floryn aan MKB-Nederland is fors; tot twee miljoen cash binnen 24 uur en ook nog eens tegen interessante voorwaarden. Floryn is snel, succesvol en verre van traditioneel. Zij stellen zich niet op als bank, maar als ondernemers. Ook in hun eigen marketingaanpak kiezen zij voor de meest rendabele en efficiënte aanpak. De werkwijze van Y Media Generation past naadloos in die strategie.

Job van den Wildenberg (Operations Manager Marketing & Growth Floryn): “Floryn is in drie jaar tijd gegroeid van een clubje van 5 man naar een volwassen bedrijf met meer dan 50 medewerkers, met zo’n 200 miljoen aan uitgezet kapitaal, tientallen miljoenen aan groeigeld en een vergunning van DNB. Dat is uniek. Die groei hebben we voor een groot deel te danken aan onze data driven werkwijze. Alles wat we doen wordt doorgemeten, geëvalueerd op rendement en vervolgens verbeterd. Zo doen we meer met minder. Ook onze branding vliegen we zo aan”.

‘Fish where the Big Fish are’

John van der Burg: “ons softwareprogramma geeft feilloos antwoord op de vraag waar de doelgroep van Floryn zich beweegt. We kunnen daardoor niet alleen de beste locaties, maar ook de juiste tijden in kaart brengen. Vervolgens laten we daar een selectieprogramma op los. Wat overblijft zijn alleen de beste locaties die het maximale effect genereren. Die kopen we scherp in. Op die manier bieden we Floryn uitsluitend toplocaties om de doelgroep te bereiken. Dat werkt goed. De Out of Home investering blijkt meer dan kostendekkend, levert rechtstreeks leads en klanten en draagt bovendien fors bij aan de merkbekendheid van Floryn”.

Job van den Wildenberg: “Floryn pakt het anders aan dan de traditionele financiers. We spenderen onze branding budgetten niet rücksichtslos aan massamedia waar de doelgroep zit te second screenen. Omdat we die budgetten niet hebben, maar vooral omdat het slimmer kan. De strategie die we met Y Media Generation volgen is gebaseerd op maximale exposure in compacte kerngebieden, waarbij de out of home locaties rouleren om ‘billboard-blindheid’ te voorkomen. De respons volgen wij op de voet door te kijken naar o.a. toename branded traffic en leads in de regio waar we actief zijn. We corrigeren de data voor andere invloeden en vergelijken deze vervolgens met die regio’s waar we geen branding activiteiten hebben. Op deze manier krijgen we een zuiver beeld van de impact…

Dankzij de tool van Y Media Generation kunnen we onze Out of Home campagnes gericht en flexibel inkopen en vooraf elke individuele Mupi, Abri en Billboard in kaart brengen. Dat werkt een stuk prettiger dan het gemiddelde mediabureau dat een black box pakket probeert te slijten”.

Doelgroep

Midden- en kleinbedrijf

Targetting

Bedrijven- en industrieterreinen

Mediatypen

Abri’s + Mupi’s + Billboards

Campagnegebied

Amsterdam

Campagnefoto’s.

Meer weten? Vraag het ons.

Wilt u meer weten over deze campagne of over buitenreclame in het algemeen? Vraag het ons door onderstaand contactformulier in te vullen.