Opdrachtgever:
The Searchers / Amazon Prime Video
Campagnegebied:
Landelijk
Mediatypen:
Abri’s, Billboards, digitale Abri’s, Tram & Spectacular
Doelgroep:
Filmliefhebbers, M/V 15-64 jaar
Targetting:
Stadscentra, supermarkten, bioscopen & doorgaande wegen
Doelstelling campagne
Kort voor de aankondiging van de nieuwe lockdown is besloten de film Greenland toch in premiere te laten gaan. Niet in de bioscoop zoals in eerste instantie de bedoeling was, maar online via streamingdienst Amazon Prime Video. De film, waarin een familie vecht om te overleven terwijl een allesvernietigende komeet op aarde afkomt, is daardoor voor iedereen thuis te zien, mits je lid bent van Amazon Prime Video natuurlijk. Daar zou deze campagne dan ook aan moeten bijdragen!
Targetting in coronatijd
De coronacrisis heeft het aantal reisbewegingen van passanten buitenshuis behoorlijk beperkt. Daarom hebben we de campagne getarget op plaatsen waar dagelijks nog wel veel mensen komen. Zoals supermarkten, langs drukke verkeersaders en in stadscentra. Daarnaast hebben we ervoor gekozen om ook zichtbaar te zijn in de nabijheid bioscopen, die op het moment van de campagne nog geopend waren. Om de doelgroep effectief te bereiken hebben we naast een landelijke Abri-campagne – van ruim 2000 vlakken(!) – ook Billboards, digitale Abri’s, een volledig bestickerde tram en een hele gave Spectacular ingezet.
Hoge kijkcijfers enĀ media-aandacht
Na grondige evaluatie van de campagne is gebleken dat zowel het aantal abonnees als streams op Amazon Prime Video significant is toegenomen. De gave Spectacular in Utrecht leverde behalve een hoop positieve reacties ook de nodige media-aandacht op.
Campagnefoto’s.
Vrijblijvend buitenreclame-advies.
Benieuwd geworden naar onze mogelijkheden? Neem contact met ons op!