Opdrachtgever:
Vertigo 6 / Trek Bikes
Campagnegebied:
Rotterdam e.o., Eindhoven e.o., Zwolle e.o., Utrecht e.o. & Nijmegen e.o.
Mediatypen:
Abri’s & Billboards
Doelgroep:
M/V 40-50 jaar met hoger inkomen
Targetting:
Buurten met woningwaarde van gemiddeld > €400.000,-
Doelstelling campagne
De van origine Amerikaanse fietsgigant Trek Bikes wil haar marktpositie in de Benelux verder versterken via moderne lokale campagnes. Het fietmerk is reeds marktleider in België en is ook in Nederland een belangrijk merk in vooral de race- en mountainbikewereld. Trek heeft zijn eigen winkels in Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Nijmegen, Zwolle en Ede, maar verkoopt zijn fietsen ook via zogenaamde ‘zelfstandige partners’, die door het hele land te vinden zijn. De campagne die wij -in opdracht van PR- en marketingbureau Vertigo 6- voor Trek Bikes hebben mogen verzorgen richtte zich op zowel het vergroten van de naamsbekendheid van het merk als het boosten van de lokale sales.
Getarget op woningwaarde
De Out-of-Home-campagne is getarget op de doelgroep man/vrouw tussen de 40 en 50 jaar oud met een hoog inkomen. Daarnaast was de campagne selectief te zien zijn binnen een straal van 20 kilometer rondom de hierboven genoemde Trek Bikes winkels. Om de doelgroep effectief te bereiken binnen de aangegeven regio’s hebben we onze Out-of-Home planningtool geraadpleegd. In de tool hebben we buurten met een gemiddelde woningwaarde van minimaal €400.000,- in kaart gebracht, om vervolgens de best zichtbare objecten te selecteren. Dit heeft geresulteerd in een selectie van 840 Abri’s en 24 Billboards langs drukke in- en uitvalswegen.
Campagnefoto’s.
Vrijblijvend buitenreclame-advies.
Benieuwd geworden naar onze mogelijkheden? Neem contact met ons op!