Opdrachtgever:
Storytel Nederland
Campagnegebied:
Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Haarlem, Groningen, Tilburg, Maastricht, Den Bosch en Amersfoort
Mediatypen:
Abri’s en Mupi’s
Doelgroep:
Huishoudens met kinderen <14 jaar
Targetting:
Doorgaande wegen, langs fietspaden en nabij basisscholen
Doelstelling campagne
Ter promotie van de nieuwe serie luisterboeken van Warrior Cats vroeg Storytel ons de Out-of-Home campagne uit te plannen en uit te voeren. Het was de bedoeling om de campagne voornamelijk toe te spitsen op de doelgroep ‘huishoudens met kinderen <14 jaar’. Ook was er de wens om een stukje extra attentiewaarde/impact toe te voegen aan de uiting. Daar zijn we mee aan de slag gegaan!
Dag en nacht goed zichtbaar
Voor de campagne hebben we gekozen om ruim 450 Abri’s in tien grote steden in Nederland in te zetten. Dit betreffen enkel Abri’s die in onze Out-of-Home planningstool zijn beoordeeld als ‘goed’ of ‘zeer goed’, er zijn dus geen willekeurige objecten ingedeelt. Daarnaast is er bij de plaatsing rekening gehouden met doelgroeprelevante locaties als doorgaande wegen, langs fietspaden en Abri’s in de directe omgeving van basisscholen. Een leuke toevoeging aan de campagne was het verschil tussen de posters overdag en ’s nacht. Na zonsondergang veranderde de Abri poster namelijk plots van gedaante. Waar overdag het gezicht van de kat goed zichtbaar was, waren ’s nachts enkel de ogen – met behulp van een speciale druktechniek – verlicht.
Campagnefoto’s.
Vrijblijvend buitenreclame-advies.
Benieuwd geworden naar onze mogelijkheden? Neem contact met ons op!