Free cookie consent management tool by TermsFeed Skip to main content
Digital Out of Home winkelcentrum

Onlangs publiceerde Fonk het Out of Home Onderzoek 2018*. Conclusie: de totale Out of Home branche zit wederom in de lift en weet zich op mediagebied sterk te presenteren door een groeiend aantal nieuwe exploitanten. Dankzij de opmars van digital weten ook nieuwkomers zich een plaats in de markt te veroveren. Al met al wordt het aanbod van exploitanten er voor de opdrachtgevers niet duidelijker op. Naast de bekende grote broeders zijn er veel kleine partners die binnen de Digital Out of Home niches in toenemende mate van zich laten horen.

Y Media Generation is geen exploitant maar onafhankelijk adviseur

Digitalisering is een van de wapenfeiten waarmee Out of Home een telkens sterkere mediapositie weet in te nemen. Daardoor is Out of Home tot een volwaardig medium uitgegroeid dat hoort mee te tellen in ieder mediaplan. Door digitalisering van het medium is veel meer mogelijk, maar je moet wel precies weten wat. Daar ligt volgens het rapport nog een flinke uitdaging. De kans om web traffic via Digital Out of Home te realiseren wordt op slechts 1% geschat. Dat is helemaal niets in relatie tot de werkelijkheid. Ook de creatieven en strategen aan bureauzijde moeten hiervan op de hoogte worden gesteld. Reden waarom de meeste exploitanten creatief advies als een service binnen het mediapakket aanbieden.

Y Media Generation maakt het makkelijk

Bij Y Media Generation kunnen adverteerders terecht voor een breed en onafhankelijk (dus objectief) Out of Home advies. Y Media Generation bezit geen mediavormen, maar heeft kennis en inzicht in het totale portfolio van alle exploitanten. Uit dat enorme geheel wordt op basis van doelstellingen een exclusieve selectie gemaakt waarbij de prijs/kwaliteit en zichtbaarheid van de locatie pijlers zijn voor het plan. Met de bekende druk op de knop is het Out of Home medialandschap in een paar klikken toegankelijk. Y Media Generation begeleidt opdrachtgevers in het totale traject. Ook attendeert Y Media Generation opdrachtgevers op de creatieve mogelijkheden van toepassingen. Het hele proces is op die manier van A tot Z in goede handen.

We helpen je graag!

Wil je meer informatie of vrijblijvend advies op het gebied van (Digital) Out of Home adverteren? Neem dan contact op via john.vanderburg@ymediageneration.nl of door te bellen naar onderstaand telefoonnummer.

Bron: Fonk nummer 233 – 16 mei 2018