Met Programmatic Buying bepaalt de adverteerder voor 100% wanneer zijn/haar product in beeld gebracht moet worden. Want waarom zou je nog 24/7 zichtbaar zijn als je verkoop van tijds- of weersomstandigheden afhankelijk is. Je verkoopt nou eenmaal meer paraplus als het regent en meer ijs als de zon schijnt. En niet andersom. Zo simpel is dat. Met de nieuwste digitale ontwikkelingen is dat allemaal haalbaar. En betaalbaar! Door goed naar de omstandigheden te kijken en het gedrag van de doelgroep goed getimed in beeld te brengen, bereikt een slimme adverteerder meer resultaat met hetzelfde mediabudget.
Meer effectiviteit met hetzelfde budget
Een goede timing en een juiste afstemming op de doelgroep zijn slechts twee van de drie randvoorwaardelijke criteria tot het behalen van succes. Een drukbezochte publiekslocatie is daarnaast met stip nummer een! Het gaat dan om de Digitale Abri’s in winkelcentra en de digitale NS-Abri’s op perrons en stations. Dat zijn de plaatsen waar mensen met koopintenties rondlopen of door wachttijd letterlijk de tijd hebben om een bericht tot zich door te laten dringen.
Op een station is die tijd gemiddeld maar liefst 7 minuten. Vervelende wachtminuten die door de adverteerder opgeleukt kunnen worden. Door gericht met die wachttijd te spelen is het voor iedere adverteerder lonend om Programmatic Buying in te zetten. Je hoeft daar geen multinationaal A-merk voor te zijn. Ook het koffietentje op het perron weet dat je rond lunchtijd meer broodjes verkoopt.
We helpen je graag!
Wil je meer informatie of vrijblijvend advies op het gebied van (Digital) Out of Home adverteren? Neem dan contact op via john.vanderburg@ymediageneration.nl of door te bellen naar onderstaand telefoonnummer.