
Buitenreclame met lef
In een wereld vol prikkels is het steeds moeilijker om écht op te vallen. Toch zijn er campagnes die dat wél lukt door de regels van traditionele OOH opzij te schuiven en grenzen op te zoeken. Van driedimensionale objecten tot guerrilla-acties, hierdoor blijven deze campagnes verrassen, prikkelen én hangen.
Voorbeelden die indruk maken
-
McDonald’s; de omgekeerde M
In het kader van Internationale Vrouwendag draaide McDonald’s hun iconische logo om op billboards in de VS, als steunbetuiging aan vrouwen. Een eenvoudig maar krachtig gebaar. -
Netflix; ‘Narcos’ muur in Amsterdam
Voor het promoten van een nieuw seizoen werd een gigantische muurschildering gemaakt die langzaam veranderde over de dagen. Het bracht storytelling naar het straatbeeld. -
LEGO; doorbreekt het billboard
In Londen plaatste LEGO een campagne waarbij het billboard ‘gebroken’ leek en LEGO-figuren letterlijk uit het scherm klommen. Een perfect voorbeeld van speelse 3D DOOH. -
Nike; live sweat test
Op een billboard konden voorbijgangers live zien hoe Nike-kleding transpiratie afvoerde. Technisch indrukwekkend en extreem visueel.
De kracht van het onverwachte
Wat al deze campagnes gemeen hebben? Ze zetten creativiteit centraal. Door iets te doen wat je niet verwacht op straat, trekken ze de aandacht en creëren ze buzz.
Meer weten?
Wil jij weten hoe je buiten de lijntjes kan kleuren? Neem contact met ons op!