Zoals jullie van ons gewend zijn controleren we grondig of iedere campagne wordt uitgevoerd zoals afgesproken. Toch merkten we dat het door de digitalisering van de markt steeds lastiger werd om de campagnes volledig te controleren.
Controle op analoge campagnes
Voorafgaand aan de analoge campagnes checken we altijd of de definitieve plaatsingslijsten overeenkomen met de locaties die wij hebben aangeleverd. Mocht dit niet het geval zijn dan proberen we dit nog aan te passen voordat de campagne wordt uitgehangen. Tijdens de campagneweek zelf sturen we onze controleurs, de eerste dag dat de campagne live zou moeten zijn, op pad om steekproefsgewijs te controleren hoe de campagne is uitgehangen. Omdat digitale campagnes een andere manier van controleren behoeft hebben we hiervoor de ‘Real’-time check’ ingevoerd.
Digitale campagnes: Real-time check
Het controleren van digitale campagnes ging tot dusver iets anders in zijn werk dan bij analoge campagnes; bij digitale campagnes controleren we niet alleen of de campagne daadwerkelijk wordt uitgeserveerd, maar ook of dit plaatsvindt op de dagen en/of tijdstippen zoals vooraf afgesproken. Dit maakt het controleren lastiger, want door een technische of menselijke fout kan het zo maar eens gebeuren dat de campagne op dag 1 wel goed verloopt maar op dag 2 niet.
In het verleden hoorden we meestal pas na afloop van de campagne of er iets mis was gegaan. Door de ‘Real-time check’ kunnen we campagnes live in de gaten houden en zo nodig bijsturen. De Real-time check voeren we achter de schermen uit aan de hand van een dashboard waarin we -naast het live verloop van de campagne- nog een schat aan andere interessante parameters bijhouden.
Meer weten?
Wil je meer weten over de de ‘Real-time check’ of vrijblijvend advies op het gebied van (Digital) Out of Home adverteren? Neem dan contact met ons op!