Het zal je niet verbazen dat Programmatic Buying de laatste jaren bezig is aan een grote opmars. De schermen worden steeds scherper en de technologie geeft buitenreclame een flinke zet in de rug. Het grote voordeel is de mogelijkheid om in te spelen op de actualiteit. Daardoor wordt een campagne vele malen persoonlijker.
Olympische winterspelen
Zodoende werden tijdens de winterspelen in Pyeongchang verschillende campagnes zichtbaar op basis van Programmatic Buying. De campagnes speelden in op de resultaten die in Pyeongchang werden behaald. Zo was het mogelijk Sven Kramer te feliciteren met zijn gouden medaille door een berichtje te sturen. De felicitaties werden direct op het scherm getoond!
Steeds meer digitale uitingen
Bovenstaand is natuurlijk prachtig voorbeeld van wat digitalisering kan bereiken. In snel tempo verschijnen er daarom steeds meer digitale uitingen. Op sommige plaatsen worden analoge schermen vervangen door een digitale variant. Op andere plaatsen worden juist geheel nieuwe schermen geplaatst. Dit zorgt ervoor dat Out of Home op steeds meer locaties kan worden ingezet.
Analoge media nog steeds van grote waarde
Toch is nog lang niet alle media gedigitaliseerd. Dat zal dat waarschijnlijk ook nooit helemaal het geval zijn. Daarom is het zaak om de bestaande media niet uit het oog te verliezen. Voor een nationale, regionale of zelfs lokale dekking zal een combinatie van digitaal en analoog nog erg belangrijk zijn. Daarnaast is de tariefstelling van digitaal ten opzichte van analoge media nog steeds niet ideaal.
We helpen je graag!
Wil je meer informatie of vrijblijvend advies op het gebied van (Digital) Out of Home adverteren? Neem dan contact op via john.vanderburg@ymediageneration.nl of door te bellen naar onderstaand telefoonnummer.