Adverteren in supermarkten maakt Out of Home 100% Point-of-Sale. De effectieve Last-Mile strategie eindigt op de plaats van verkoop. Als de signalen die daar gegeven worden overeenstemmen met de verwachtingen van de klant is de aankoop vaak beklonken. Retailbedrijven hanteren deze techniek en zorgen ervoor dat de klant in het aanschafproces in alle fasen van relevante informatie wordt voorzien.
Albert Heijn pakt het adverteren in supermarkten nog wat grootser aan. In ruim 300 winkels worden meer dan 800 digitale videoschermen aan de gevels geplaatst zodat klanten al bij het binnenlopen op een reclame-uiting worden geattendeerd. De video’s kunnen een adaptie van commercials zijn of speciaal voor dit doel in animatie worden opgemaakt. De Programmatic Buying technologie stelt de adverteerder in staat om alleen op de meest relevante momenten met merk/product in beeld te zijn.
Nog beter werkt het Point of Sale medium als er gelijktijdig Abri buitenreclame in het betreffende winkelcentrum wordt ingezet. Dan is ook de voorlaatste stap van de Last-Mile ingevuld. Meer weten? Y Media Generation geeft het antwoord.