Het winkelcentrum is onbetwist de plaats waar consumentenbestedingen buitenshuis plaatsvinden. Hier komt de klant maar met een doel; kijken en kopen. Logisch dat buitenreclame exploitanten er alles aan doen om hun mediavormen in winkelcentra te etaleren. Zo ook met de omvangrijke digitale schermen die in de meeste grote winkelcentra adverteerders letterlijk de ruimte bieden hun producten aan te prijzen. Dat kan in stills, in animatie en zelfs in korte commercials.
Omdat winkelcentra van architectuur verschillen is er geen standaardmaat in de schermen te vinden. Eén ding hebben ze echter gemeen; ze zijn stuk voor stuk megagroot en benutten het maximale van de beschikbare ruimte.
Reclameboodschappen worden in een loop van 10 seconden vertoont en zijn één keer per drie minuten zichtbaar. Lang genoeg om een goede productpresentatie te geven en kort genoeg om gedurende het winkelen meerdere malen bij de consument in beeld te zijn. Ook deze Megaschermen zijn digitaal programmeerbaar, zodat de reclames alleen op momenten worden vertoond dat uw doelgroep in beeld is.