Buitenreclame is inzetbaar in vele verschillende vormen en maten, dat geldt ook voor het -voornamelijk digitale – metronetwerk. Hier lijken de creatieve mogelijkheden zelfs nog groter te zijn. Hieronder vind je de meest spraakmakende DOOH-reclame in de metro.

360 graden schermen

Adverteren op 360 graden pilaren is al mogelijk in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht. Maar nu is het ook mogelijk om het opvallende medium in te zetten in de Amsterdamse metro.

Interactieve campagnes

Op de grote schermen in metrostation Amsterdam Centraal is het natuurlijk mogelijk om je advertentie full-motion onder de aandacht te brengen. Maar veel leuker is het om de creativiteit helemaal de vrije loop te gaan. Zo werd eind vorig jaar een van de digitale schermen ingezet als beeldscherm voor een interactieve game. Het gaat om een nieuwe applicatie die het mogelijk maakt om digitale schermen zo in te zetten dat ze met een smartphone te bedienen zijn.

Vloerprojectie

De vloerprojectie is een van de nieuwe innovaties binnen het DOOH-metronetwerk. De techniek maakt het mogelijk om op de vloer voor een digitale Abri een projectie weer te geven van maximaal drie lagen. Door een bewegingsdetectie kan de projectie bewegen wanneer iemand eroverheen loopt.

Bestickerde wachtvoorziening

Naast bovengenoemde specials geldt ook het bestickeren van wachtvoorzieningen op metroperrons nog steeds als een van de meest opvallende campagnemogelijkheden. En in tegenstelling tot bestickerde Abri’s bevatten de metro wachtvoorzieningen een digitaal scherm die voor nog meer impact -en eventueel interactie- zorgt.

Meer weten?

Wil je meer weten over de specials op metrostations of vrijblijvend advies op het gebied van (Digital) Out of Home adverteren? Neem dan contact met ons op!