Jeroen van Barneveld maakte na 16 jaar JCDecaux een opmerkelijke carrièrestap; van de grootste exploitant van buitenreclame naar de in Out of Home gespecialiseerde adviseurs van Y Media Generation. John van der Burg, directeur Y Media Generation voelt hem aan de tand. Waarom Jeroen? Waarom?

Jeroen: ‘Bij JCDecaux Nederland werken zo’n 150 mensen. Allemaal bevlogen top collega’s. Ik was daar één van. Een radertje in een groot bedrijf dat internationaal nog veel en veel groter is. Dan praat je over duizenden collega’s. Je kunt je voorstellen dat alles bij zo’n bedrijf tot in de puntjes geregeld is’.

John: ‘Kreeg je het gevoel dat het klaar was? Dat er nog maar weinig aan toe te voegen viel?

Jeroen: ‘Zo zwart-wit is het natuurlijk niet. Je weet als geen ander dat er in onze branche iedere dag wel weer wat nieuws gebeurt. Nee, het heeft misschien meer te maken met het drukken van je eigen stempel op de processen waar je dagelijks mee te maken krijgt.’

John: ‘En dat is dan ook precies de reden waarom het tussen ons zo goed klikt. Wij zitten met Y Media Generation in een overgangsfase. De vaart zit er stevig in, daar moeten we samen versnelling aan geven. We kunnen jouw ambities daar heel goed bij gebruiken.’

Jeroen: ‘Dat kan ik alleen maar bevestigen. We kennen elkaar zakelijk al vele jaren. Je mag wel zeggen dat ik de ontwikkeling van Y Media Generation goed gevolgd hebt. Wat mij aanspreekt is het onafhankelijke advies. Je hebt in jouw bedrijf geen eigen middelen. Jullie product is kennis. En kennis is vandaag de dag waardevoller dan materieel bezit.’

John: ‘Haha… wijze woorden, met een grote kern van waarheid. Als je zelf exploitant bent en over buitenreclame objecten beschikt is het lastig de concurrent aan te prijzen. Ook al heeft die een betere propositie voor de adverteerder.

Jeroen: ‘Eens John. Er zijn nu zo’n 60 min of meer belangrijke aanbieders van buitenreclame. Samen beschikken ze over meer dan 80.000 objecten. Ik kan me voorstellen dat je als leek in dat media-oerwoud verdwaalt. Er is dan ook echt ruimte voor een goed onafhankelijk adviesbureau.’

John: ‘Om die reden hebben wij het Nederlandse Out of Home media-aanbod compleet in kaart gebracht en in een omvangrijke digitale database verwerkt. Met de spreekwoordelijke druk op de knop weet je precies wat je met inzet van een willekeurig object bereikt. Dat geeft een heel actuele stand van zaken…!’

Jeroen: ‘Je ziet hier dat decennia aan opgebouwde persoonlijke kennis samensmelt met Big Data uit alle mogelijke bronnen. Dit model is echt klaar voor de toekomst. De reacties die ik krijg zijn in elk geval lovend’.

John: ‘Daarom Jeroen, tijd om los te gaan. Je kunt met al je kennis bijdragen aan een effectievere inzet van Out of Home communicatie in al zijn verschijningsvormen en bijdragen aan ons ambitieuze motto: ‘Decorating the World!”

Ook weten of uw buitenreclame-budget optimaal wordt ingezet? Vraag vrijblijvend advies aan Y Media Generation. Maak vandaag nog een afspraak met Jeroen (06-51268991) of John (06-51344779)