De NS start vanaf september met het testen van advertenties in de trein. In 137 van de in totaal 400 intercitytreinen krijgen reizigers straks advertenties te zien. De test duurt tot het einde van het jaar en betreft in totaal 5346 schermen die geluidloos als advertentieruimte kunnen worden ingezet. Zowel statische- als video advertenties behoren tot de mogelijkheden.

Gigantisch bereik

Adverteren in NS-treinen staat garant voor een gigantisch bereik. Via de reisinformatieschermen in de Intercitytreinen kunnen wekelijks namelijk zo’n 5 miljoen treinreizigers bereikt worden. Elke advertentie zal op wekelijkse basis om de vijf minuten getoond worden met een maximale advertentietijd van 30 seconden. Met een gemiddelde reisduur van 36 minuten is de kans dus erg groot dat een advertentie daadwerkelijk gezien wordt reizigers.

Ook Sprintertreinen voorzien van schermen

Het was natuurlijk al mogelijk treinreizigers effectief te bereiken op het station doormiddel van NS Abri’s, NS Spreads & Digitale NS schermen. Maar nu komt daar dus ook de mogelijkheid tot adverteren in de trein bij. Adverteerders kunnen in de toekomst naast het adverteren op digitale schermen in de Intercitytreinen ook hun advertenties tonen in de nieuwe Sprintertreinen. Dit gaat om zo’n 1592 (statische) schermen verdeeld over 58 treinen.

Of adverteren in de trein ook na de testperiode zal worden aangeboden door de NS hangt af van de klantbeleving van de reizigers.

We helpen je graag!

Wil je meer weten over de mogelijkheden om te adverteren in NS-treinen of vrijblijvend advies op het gebied van (Digital) Out of Home adverteren? Neem dan contact op via john.vanderburg@ymediageneration.nl of door te bellen naar 06 51 34 47 79.

Bron: NS