(Digital) Out of Home communicatie is nog steeds razend populair. Met alle ontwikkelingen die op dit moment gaande zijn worden ook de toepassingen steeds verfijnder. Ook dit jaar zal dat weer het geval zijn. Hieronder lees je alle Out of Home trends 2018!

Locatie wordt mainstream
Adverteerders die dynamische campagnes inzetten met relevante boodschappen, op verschillende tijdstippen en locaties voor meerdere doelgroepen, behalen gemiddeld een uplift van 15%. Location based communiceren wordt inmiddels veelvuldig toegepast en is daarom eerder een vast onderdeel binnen het Out of Home landschap dan een trend.

Integratie met mobiel neemt toe
99% van de smartphone bezitters gebuikt hun mobiel buitenshuis, op elke willekeurige dag van het jaar. Het combineren van Out of Home met een locatie gedreven mobile advertising campagne zorgt voor een versterkend effect, meer impact en engagement. Innovaties als Beacons versterken de samenwerking tussen OOH en mobiel.

Dynamic verhoogt rendement
Programmatic buying brengt vele veranderingen met zich mee, maar het belangrijkste voordeel is het rendement. De looptijd wordt korter en de snelheid en actualiteit nemen toe. Adverteerders kunnen dan ook veel voordeel halen uit de beschikbaarheid van live-feed OOH door in te spelen op bijvoorbeeld weersomstandigheden, tijdstip en actualiteit.

Slimmere data zorgt voor slimmere campagnes
Merken willen steeds meer weten over hun bezoekers, zowel offline en online. Bedrijven kunnen met telecom gegevens en search data anonieme en geaggregeerde digitale data koppelen aan de echte wereld en zien waar mensen social media, website en apps gebruiken en bezoeken. In 2018 zullen deze telecom gegevens nog slimmer worden gebruikt.

Targeting wordt gestuurd door context
Nieuwe data-sets en technologieën helpen adverteerders inzicht te krijgen over wie hun campagne zien. Nu kan al worden getarget op type auto dat mensen rijden, welke kledingmerken ze dragen of op emoties. Hiermee verhogen ze de relevantie. Dit gebeurt nu al in het buitenland, maar zal ook snel naar Nederland overwaaien.

Creatie richt zich op de eerste indruk
Video’s en animaties worden steeds vaker toegepast bij het inrichten van een Out of Home campagne. Vooral de eerste seconde trekt veel aandacht. Verwacht wordt dat in toenemende mate de social en digitale richtlijnen overgenomen gaan worden. Denk hierbij aan short- form formats zoals GIFs. Daarom verdient dit ook zeker een plek in de Out of Home trends 2018!

Maatschappelijke rol neemt toe
Digitale schermen blijken erg geschikt om voorbijgangers van praktische maatschappelijke informatie te voorzien. Inwoners en bezoekers van Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Eindhoven worden via digitale schermen op de hoogte gehouden van bijvoorbeeld het weer, evenementen, verkeer, winkels, uitstapjes en way finding. Ook adverteerders houden steeds meer rekening met de maatschappij.

Dynamische creatie verhoogt relevantie
Campagnes worden dit jaar nog relevanter, aantrekkelijker en effectiever vanwege de mogelijkheid om campagne-uitingen in de loop van een dag, een week of een lopende campagne ‘live’ te veranderen. Met digitale tools is het mogelijk om de volledige controle over de inhoud van campagnes over te nemen.