We gebruiken met z’n allen steeds vaker QR-codes, van het scannen voor extra informatie tot het vertonen van je QR-code in de CoronaCheck-app om ergens naar binnen te kunnen. Deze groeiende acceptatie is ook te zien in Out-of-Home reclamewereld. Vooral onder de generatie Z is het gebruik van de QR-codes populair, blijkt uit Brits onderzoek.

Coronapandemie

De acceptatie van QR-codes komt niet uit de lucht komen vallen. Een factor die hier medeverantwoordelijk voor is, is de huidige coronapandemie. Hoewel het gebruik van deze codes in eerste instantie werd ingezet om processen contactloos en veiliger te maken tijdens de pandemie, maken ze het leven nu ook een stuk gemakkelijker. Tegenwoordig worden de QR-codes dan ook voor vele andere doeleinden ingezet, zo ook op het gebied van Out-of-Home media. Met slechts een simpele scan wordt een Abri omgevormd tot een platform voor o.a. Augmented Reality (AR), video en digitaal winkelen.

Generatie Z

Het is de eerste generatie die als ‘digital native’ zijn opgegroeid. Generatie Z is constant op zoek naar meer authentieke ervaringen en heeft een voorkeur voor digitale communicatie boven persoonlijke interactie. De integratie van QR-codes in Out-of-Home stellen het medium in staat nog beter te communiceren met deze moeilijk te bereiken doelgroep. Daarbij kunnen de codes gemakkelijk worden toegevoegd aan zowel analoge als digitale media.

Meer weten?

Wil je meer weten op het gebied van adverteren met behulp van QR-codes of vrijblijvend advies op het gebied van (Digital) Out of Home adverteren? Neem dan contact met ons op!